Тема: «Полікультурне виховання дошкільників у
країнах світу»
Поняття полікультурного
виховання, яке отримало широке розповсюдження в світовій педагогіці з 1960-х
років, у зв'язку з реакцією західній частині європейського континенту на наплив
чорних і кольорових емігрантів, визначалося як «виховання, що включає
організацію і зміст педагогічного процесу, в якому представлені дві і більше
культури, що відрізняються за мовною, етнічною, національною або расовою
ознакою».
Виховання дошкільників у полікультурному середовищі
Не можна любити інші народи, якщо ти не любиш власний народ. Не можна порозумітися з жителями далеких країн, якщо не знаєш і не розумієш культуру, риси ментальності, традиції найближчих країн-сусідів, байдуже ставишся до їхніх історичних цінностей. Усвідомлюючи відповідальність за виховання висококультурного, духовного покоління, що матиме глибокі патріотичні переконання і разом з тим вивчатиме, цінуватиме й поважатиме історію та культуру інших народів, педагоги нашого дошкільного закладу розробили освітній проект «Виховання дітей дошкільного віку в полікультурному середовищі».
Виховання дошкільників у полікультурному середовищі
Не можна любити інші народи, якщо ти не любиш власний народ. Не можна порозумітися з жителями далеких країн, якщо не знаєш і не розумієш культуру, риси ментальності, традиції найближчих країн-сусідів, байдуже ставишся до їхніх історичних цінностей. Усвідомлюючи відповідальність за виховання висококультурного, духовного покоління, що матиме глибокі патріотичні переконання і разом з тим вивчатиме, цінуватиме й поважатиме історію та культуру інших народів, педагоги нашого дошкільного закладу розробили освітній проект «Виховання дітей дошкільного віку в полікультурному середовищі».
Завдання1. Розгадайте кросворд:
У зв’язку з суспільноекономічними й
політичними трансформаціями в Польщі у 1989 році проблематика полікультурності
почала часто з’являтися в різних контекстах у науково-педагогічній літературі.
Теорія і практика полікультурної освіти розглядалася такими науковцями:
Н.Новак, А.Шахай, П.Боский, В.Буршта, Й.Бончек
та інші.
На
основі ґрунтовного аналізу науковопедагогічної літератури за даною тематикою
виділимо основні напрями педагогічних досліджень проблеми полікультурної освіти
в Республіці Польща: теоретико відмінності між полікультурною та міжкультурною
освітою; проблеми освіти національних, етнічних, релігійних і культурних меншин
у Польщі; дослідження, пов’язані з процесом акультурації, адаптації і освіти
іноземців (іммігрантів, біженців); розвиток регіональної освіти й освіти
пограниччя як форми полікультурної освіти; досвід та історія розвитку
полікультурної освіти в інших країнах; процес формування ідентичності
особистості в полікультурному середовищі; підготовки педагогів до роботи в
полікультурному середовищі та формування їх міжкультурної компетенції.
Польськими педагогами розкрито
зв’язок полікультурної освіти з релігійною освітою; з мовною освітою; з
мистецтвом, історією Польщі ; філософією; психологією; спеціальною педагогікою;
гендерною освітою.
Завдання
3. Система полікультурного виховання у сучасних дошкільних навчальних закладах
США.
Тема полікультурної освіти актуальна для сучасних дошкільних закладів
США.
До дошкільної освіти належать
будь-які установи, що працюють за певними програмами дошкільного виховання поза
межами сім’ї. Це дитячі центри (child centers), сімейні центри з догляду за
дітьми (family child care), дитячі садки ХедСтарт (Heard Start), дошкільні
установи (preschools), ясла (pre-kindergartens). Систему дошкільних навчальних
закладів освіти в США складають: дошкільні ігрові групи, центри догляду за
дитиною, школи-ясла, дитячі садки, лісові дитячі садки або садки під відкритим
небом з нетривалим, денним, цілодобовим перебуванням дітей.
Розрізняють державні (non-profit) або некомерційні центри з догляду за дітьми та комерційні (for-profit), засновані окремими релігійними, спонсорськими, приватними організаціями. Школа-ясла (nursery school) – школа для дітей віком від трьох до чотирьох-п’яти років, навчання яких забезпечується кваліфікованими спеціалістами. Дитячий садок, або дошкільна навчальна установа (kindergarten) – школа повного робочого дня для дітей віком від чотирьох до п’яти-шести років, де навчально-виховний процес організований відповідно до програми полікультурного навчання дітей дошкільного віку.
Розрізняють державні (non-profit) або некомерційні центри з догляду за дітьми та комерційні (for-profit), засновані окремими релігійними, спонсорськими, приватними організаціями. Школа-ясла (nursery school) – школа для дітей віком від трьох до чотирьох-п’яти років, навчання яких забезпечується кваліфікованими спеціалістами. Дитячий садок, або дошкільна навчальна установа (kindergarten) – школа повного робочого дня для дітей віком від чотирьох до п’яти-шести років, де навчально-виховний процес організований відповідно до програми полікультурного навчання дітей дошкільного віку.
Немає коментарів:
Дописати коментар