Соціально-гуманітарні дисципліни

Тема:        «Полікультурне виховання дошкільників у країнах світу»
Поняття полікультурного виховання, яке отримало широке розповсюдження в світовій педагогіці з 1960-х років, у зв'язку з реакцією західній частині європейського континенту на наплив чорних і кольорових емігрантів, визначалося як «виховання, що включає організацію і зміст педагогічного процесу, в якому представлені дві і більше культури, що відрізняються за мовною, етнічною, національною або расовою ознакою».
 Виховання дошкільників у полікультурному середовищі
Не можна любити інші народи, якщо ти не любиш власний народ. Не можна порозумітися з жителями далеких країн, якщо не знаєш і не розумієш культуру, риси ментальності, традиції найближчих країн-сусідів, байдуже ставишся до їхніх історичних цінностей. Усвідомлюючи відповідальність за виховання висококультурного, духовного покоління, що матиме глибокі патріотичні переконання і разом з тим вивчатиме, цінуватиме й поважатиме історію та культуру інших народів, педагоги нашого дошкільного закладу розробили освітній проект «Виховання дітей дошкільного віку в полікультурному середовищі».

Завдання1. Розгадайте кросворд:


  Завдання 2. Педагогічні погляди польських дослідників щодо полікультурного виховання у дошкільних навчальних закладах.
 У зв’язку з суспільноекономічними й політичними трансформаціями в Польщі у 1989 році проблематика полікультурності почала часто з’являтися в різних контекстах у науково-педагогічній літературі. Теорія і практика полікультурної освіти розглядалася такими науковцями: Н.Новак, А.Шахай, П.Боский, В.Буршта, Й.Бончек  та інші.
На основі ґрунтовного аналізу науковопедагогічної літератури за даною тематикою виділимо основні напрями педагогічних досліджень проблеми полікультурної освіти в Республіці Польща: теоретико відмінності між полікультурною та міжкультурною освітою; проблеми освіти національних, етнічних, релігійних і культурних меншин у Польщі; дослідження, пов’язані з процесом акультурації, адаптації і освіти іноземців (іммігрантів, біженців); розвиток регіональної освіти й освіти пограниччя як форми полікультурної освіти; досвід та історія розвитку полікультурної освіти в інших країнах; процес формування ідентичності особистості в полікультурному середовищі; підготовки педагогів до роботи в полікультурному середовищі та формування їх міжкультурної компетенції. 
Польськими педагогами розкрито зв’язок полікультурної освіти з релігійною освітою; з мовною освітою; з мистецтвом, історією Польщі ; філософією; психологією; спеціальною педагогікою; гендерною освітою.

  Завдання 3. Система полікультурного виховання у сучасних дошкільних навчальних закладах США.
 Тема полікультурної освіти   актуальна для сучасних дошкільних закладів США.
 До дошкільної освіти належать будь-які установи, що працюють за певними програмами дошкільного виховання поза межами сім’ї. Це дитячі центри (child centers), сімейні центри з догляду за дітьми (family child care), дитячі садки ХедСтарт (Heard Start), дошкільні установи (preschools), ясла (pre-kindergartens). Систему дошкільних навчальних закладів освіти в США складають: дошкільні ігрові групи, центри догляду за дитиною, школи-ясла, дитячі садки, лісові дитячі садки або садки під відкритим небом з нетривалим, денним, цілодобовим перебуванням дітей. 
Розрізняють державні (non-profit) або некомерційні центри з догляду за дітьми та комерційні (for-profit), засновані окремими релігійними, спонсорськими, приватними організаціями. Школа-ясла (nursery school) – школа для дітей віком від трьох до чотирьох-п’яти років, навчання яких забезпечується кваліфікованими спеціалістами. Дитячий садок, або дошкільна навчальна установа (kindergarten) – школа повного робочого дня для дітей віком від чотирьох до п’яти-шести років, де навчально-виховний процес організований відповідно до програми полікультурного навчання дітей дошкільного віку.

Немає коментарів:

Дописати коментар